19 Şubat 2009 Perşembe

nerd me up! vol 1.

(Bloglara uzun yazı konulmasına karsıyım. okuyamiyorum)*


Korkarım ki boş vakitlerimi bilgisayar dili ne menem birşeymiş onu öğrenmeye adamış bulunmaktayım. Şimdilik herşeyin çok çok başındayım. Ama hedefim uyduruk da olsa sıfırdan bir web sitesi oluşturabilmek. ( 'işi gücü olmayan web sitesi yapiyor' diyenler, demeyin abiler ablalar, yapmayin bunu.)

Yaptığım genel araştırmalar sırasında iki seye cok şaşırdım. Birincisi, 'aman tanrım grafik tasarım bitmiş megersem', digeri ise Lorem İpsum. İlkinin üzerinde bir ara cok durup düşünmek istiyorum lakin şimdilik “there aint no bad graphic design, there are common brushes” Gestalt (:/), diyip ikinci ve esas konumuza dönmek istiyorum. Lorem İpsum.

1500 lü yıllardan beri kullanıla gelmiş Lorem İpsum, anlamlı veya anlamsız kelimelerin yine anlamlı anlamsız karıştırılarak dizilmesiyle oluşturulmuş, matbaacılar taslaklarını alıntı yapmalarına gerek kalmadan teşhir edebilecek, ve göze anlamlı gorundugu halde okundugunda anlamsız olan Lorem İpsum derlemeleri sayesinde, kitle içerikten cok biçime odaklanabilecekmiş. Mıgır dizgi de deniyormus efendim buna.Günümüzde de Lorem Ipsum yapım asamasındaki web sayfalarında sıkca gorulebilmekteymiş.

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

Yukarda 'gördüğümüz' (görelim okumayalım) standart bir lorem ipsum paragrafıymış. Cicero’nun M.Ö 45 de yazdığı "de Finibus Bonorum et Malorum" (İyi ve Kötünün Uç Sınırları) isimli eserinden alınmış, ve yuzlerce yıl kullanıla gelmiş.

Günümüzde Lorem Ipsum bir çok dilde üreticilere sahip .
Turkce olanından bir kaç örnek;

Otobüs layıkıyla çakıl bilgiyasayarı sevindi.

Gazete cesurca yaptı beğendim filmini ekşili çorba cunku.

Anlamsız çünkü değerli olduğu için uzattı masanın.


(lorem ipsum bize birşeyler anlatmaya calışıyor)

bir de Turkçe karakterlerle üretilmiş bir Lorem Ipsum örneği de koyayım tam olsun,

Tengri teg Tengride bolmış Türük Bilge Kagan. Bu ödke olurtum sabımın tüketi eşidgil ulayu. İniygünüm oglanım, biriki uguşum, bodunum, biriye Şadapıt beğler, yırıya Tarkat buyruk beğler. Tokuz Oguz beğleri bodunı bu sabımin edgüti eşid katıgdı tinla: ilgerü küntogsıkka, birigerü kün ortısınaru, kurıgaru kün batsıkına, yırıgaru tün ortusınaru anta içreki bodun kop mana körür.

Kutadgu bilig.

Sonuç olarak, Lorem ipsum neymiş öğrendim ama web sitesi yapma hedefime bir adım bile yaklaşamamış oldum. (demeyin abiler ablalar, yapmayın bunu...)

*Bloglara uzun yazı konulmasın. bir de her kayıda resim konulsun.

2 yorum:

Nikopol dedi ki...

gestalt öyle yazılmıyo bitanesi.
sorun olursa çekinme bak.
asdhsahdsa =)

iki parmak klavye dedi ki...

sanki ben bilmiyorum!:)